Październik 23 2014 10:35:51

katolickiegimnazjum@poczta.onet.pl
kloczestochowa@poczta.onet.pl
Warsztaty w wielkopolsce
To nie była zwykła wycieczka. Był to warsztat edukacyjny. Zajęcia szkolne, ale w plenerze. Cała nasza maturalna klasa, pod przewodnictwem naszej wychowawczyni, profesor Joanny Będkowskiej, dnia 18 września pojechała poznawać korzenie swojej Ojczyzny, dowiedzieć się o początkach Państwa Polskiego. Szkoła w plenerze trwała dwa dni i przez ten czas cofnęliśmy się oni o kilkaset lat wstecz. Zwiedziliśmy Kruszwicę, Gniezno i Poznań- miasta, które są kolebką naszej państwowości.
Wymiana polsko-niemiecka dzień piąty
O 8.45 spotkaliśmy się w szkole. Nasi koledzy uczestniczyli w lekcjach, nawet chętni byli do pisania kartkówek. Później goście wraz z nauczycielami poszli zwiedzać Jasną Górę. Wieczór pożegnalny spędziliśmy w Blachowni, w ogrodzie przy ognisku. Piekliśmy kiełbaski, były śpiewy i wspaniałe smakołyki, które przygotowały nasze mamy.
Wymiana polsko-niemiecka dzień czwarty
Po dniu pełnym wrażeń przyjechaliśmy do dawnej stolicy Polski, Krakowa. Zwiedziliśmy stary Kazimierz-żydowską dzielnicę, weszliśmy do świątyni żydowskiej, poszliśmy na kirkut. Później marsz na Wawel, krakowski rynek, sukiennice. Wysłuchaliśmy hejnału z wieży mariackiej. Przepiękny Kraków, oświetlony i ogrzany jesiennym słońcem urzekał, ale zmęczenie dawało się we znaki zarówno nam jak i niemieckim kolegom.
Wymiana polsko-niemiecka dzień trzeci
Trzeci dzień.
to wyjątkowy dzień.
Spaliśmy w młodzieżowym schronisku. Po śniadaniu wyruszyliśmy zwiedzać obóz koncentracyjny w Oświęcimiu i Brzezince.
Trudno opisać to, co czuliśmy, przechodząc przez bramę ,,Arbeit macht frei", oglądając baraki, zdjęcia, krematoria, pozostawione rzeczy, walizki, zabawki... Myślę, że każdy z nas w tym miejscu czuł głębokie wzruszenie, a myśli nie pozwoliły zrozumieć, jak to możliwe, że to naprawdę się wydarzyło. Przeraża ogrom obozu, ogrom cierpienia, ogrom tragedii. CISZA - pomyślmy i pamiętajmy!!!
Wiem, że bardzo głęboko przeżyli ten dzień niemieccy koledzy - było milczenie, zaduma, łzy. To był dzień, o którym się będzie zawsze pamiętać.
Wymiana polsko-niemiecka dzień drugi
Rankiem wyruszyliśmy do Pszczyny, gdzie oglądaliśmy zagrody polskich królów puszczy żubrów i sarny. Zwiedziliśmy także zamek - przepiękny, bogato zdobiony, wspaniale odnowiony i zrekonstruowany. Następnie wyruszyliśmy do Oświęcimia - tam odpoczynek, zajęcia w grupach z niemiecką młodzieżą, w czasie których poznawaliśmy swoje zainteresowania. To był ciekawy dzień. Coraz śmielej mówimy w obcym języku, coraz milej spędza się razem czas. Już nie czujemy pierwszego skrępowania.
Wymiana polsko-niemiecka - dzień pierwszy
Goście z Niemiec po ok. 9 godzinnej podróży dotarli do naszej szkoły. Przywitaliśmy ich pysznym śniadaniem i zapoznaliśmy z polskimi rodzinami (u których nocują). Grupa uczniów z zaprzyjaźnionej szkoły niemieckiej wraz z ich opiekunami uczestniczyli w naszej czwartkowej mszy. Potem goście udali się na zasłużony wypoczynek.
Wieści z tras MTB
Teren trasy w Sobkowie miał być płaski, ale okazało się, że jest inaczej. Całość dystansu poprowadziła po łąkach z bardzo nierównym podłożem. Dodatkowym utrudnieniem była wysoka temperatura. Pomimo trudności zdobyliśmy miejsca na podium: Kamil Wójcik przyjechał na metę 15 i zajął 3 miejsce w kategorii F0 a Mateusz Ułamek zajął 1 miejsce w kategorii open oraz 1 miejsce w kategorii wiekowej F2. Pozostałe pozycje naszych zawodników: Maciej Stępień O:16 W:4; Jakub Obzejta O:19 W:5; Marcin Nikonowicz O:26 W:5; Piotr Piech O:27 W:4; Marek Walasik O:52 W:6; Krzysztof Ułamek O:53 W:8; Szymon Ziółek O:56 W: 8; Mateusz Zakrzewski O:73 W:11; Ania Gałązka O:80 W:4; Mateusz Uroda O:96 W:11.

Dystans 66 kilometrów w Łasku okazał się niezwykle trudny. Trasa składała się z trzech okrążeń po 22 km. Pomimo trudności trasy nasi zawodnicy osiągnęli sukces: Ania Gałązka zajęła 1 miejsce w kategorii K1. Gościnnie Bartek Świerblewski zajął 3 miejsce w M1 a Mateusz Ułamek i Tomek Rychlewski zajęli odpowiednio miejsce 1 i 2 w kategorii M2. W zawodach brali również udział: Piotr Piech, Marek Walasik, Kamil Wójcik, Marcin Nikonowicz, Krzysztof Ułamek oraz dyrektor Grzegorz Nawrocki.

Maraton w Kielcach był ostatnim w tym roku, ale bynajmniej nie należał do najłatwiejszych. Nasi kolarze ścigali się również z licencjonowanymi zawodnikami. Trasa była tak błotnista, że czasami trzeba było prowadzić rower obok siebie, ponieważ nie było innej możliwości przejazdu. Do tego wszystkiego można doliczyć dystans, który był rekordowo długi - 26.5 km. Sukcesów na podium nie zabrakło. Ania Gałązka zajęła 3 miejsce w swojej kategorii wiekowej, Kamil Wójcik stanął na ostatnim stopniu podium w kategorii F0. Na starcie reprezentowali nas również: Mateusz Ułamek, Tomek Rychlewski (dystans FAN), Piotr Piech, Maciek Stępień, Marek Walasik, Mateusz Jasiński, Mateusz Uroda, Kuba Obzejta, Marcin Nikonowicz, Szymon Ziółek, Karolina Kasprzyk i Krzysztof Ułamek.
Sztafetowe biegi przełajowe
1 października ponad dwudziestu uczniów naszej wspólnoty szkolnej wzięło udział w Mistrzostwach Częstochowy w Sztafetowych Biegach Przełajowych. Pomimo włożonych starań nie udało się zawodnikom zająć miejsca na podium. Życzymy sukcesów w kolejnych zawodach sportowych!
Wieści z poligonu:)
Kacper Fąfrowicz i Filip Strąk, uczniowie klas maturalnych, 13 września wzięli udział w ekstremalnej imprezie na poligonie w Czerwonym Borze „Grom Challange”. Nasi uczniowie byli najmłodszymi uczestnikami. Pomimo młodego wieku z sukcesem pokonali tor przeszkód i wypełnili wszystkie zadania – przebiegli 15 kilometrów przez stawy i bagna z plecakami wypełnionymi prowiantem i racjami wody.
Czuwanie modlitewne klas pierwszych KLO na Jasnej Górze
Dnia 11 września br po Apelu Jasnogórskim wspólnota klasy I u stóp Maryi przeżywała swoje czuwanie. Przy modlitewnym skupieniu towarzyszyły nam słowa Ojca Świętego Franciszka, które skierował do młodych w Korei. Po różańcowym zawierzeniu rozpoczęła się Msza święta, której przewodniczył biskup Antoni Długosz. Kaznodzieja wyraził swoją radość, że młodzież umie dawać świadectwo swojej wiary.
Uroczysta inauguracja roku szkolnego 2014/2015
1 września 2014 roku nauczyciele i uczniowie Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego i Katolickiego Gimnazjum wzięli udział w uroczystej Mszy Świętej odprawionej przez księdza Pawła Kulasiewicza. Po Eucharystii Dyrektor szkoły - Grzegorz Nawrocki przywitał całą wspólnotę szkolną życząc sukcesów i wytrwałości w nowym roku szkolnym.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło

Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?